Tuesday, September 14, 2010

Berbuka Bersama di Mcd .

Assalamualaikum w.b.t && salam sejahtera semua .
ni aku ade cite ni , tentang adek aku . name dia tak popular langsung , so , korg tak payah tahu la an , hehhe .cite dia mcm ni , pada suatu hari , (da mcm drama P. Ramlee dulu lak an ) ,, akak aku yg angah uh janji nk bawa kitaorg buka pose kt luar . kitaorg uh , budak2 uma ni la ,, aku , adeq pompan && adeq laki . hehhe .yang besh nye , dia jnji nk buka pose mcd :)) . ape lagi , oleh kerana adeq laki gila Mcd , senyum tu tak ingat , sampai ke telinge la an , hahahhaha ! namun , malang tak berbau ,, akak aku yang along uh wat pengunguman besar2an mengatakan yang Sijil Halal Mcd telah ditarik balik . aduhhh ,, kecewa gile adeq laki waktu tu . mcm nk terbehenti jantung waktu tu . air mata pon hampir mengalir . tapi , tapi , tapi , belum sempat jantung behenti o air mata mengalir ,,  adeq pompan keluar dari bilik dengan gelojoh n tegesa2 smbil memegang suratkhabar metro ,, sedetik waktu behenti seketika , adeq laki pon melompat keriangan . betul2 drama ni ,, hahhah ! k , continue , rupenye kes yg sijil ditarik balik uh cuma propaganda segelintir manusia yg nk merosakkan perniagaan org . ni la akibatnya bila Perasaan Hasad Dengki (PHD) mula menguasai diri . sampai an perniagaan org pon dorg nk rosakkan ,, pot pet pot pet , oke , enough wif all this stupid things . seterusnye ,, dalam pukul 5 petang , aku selaku kakak yg berdedikasi tinggi (puji diri sendiri nmpak ,,) terus menyuruh adik ku bersiap2 memandang kan kakak aku yang angah akan menjemput kami tepat jam 6 nanti .  hampir 10 minit adeq laki ku bersiap2 , lalu , dia keluarlah dengan penuh bangga n lagak hensemnye memakai seluar slack coklat cair dan baju kuning nye ,, mata kami sekeluarga tergamam sebentar ,, hahahha . oke , ini tipu . nak dibuat cerita , kami sampai di mcd dlm pukul 6.50 sebab kami berjalan2 dahulu baru singgah Mcd utk berbuka , sempat gak aku beli pencuci muka aku .
hahahah ! kami pon seko2 la order kt kakak kitaorg , GCB ye ngah ! waktu tu GCB tgh hangat di pasaran . tesengih seko2 . hahha . nk dipendekkan cerita ,, (sedang an da panjang berjela cerita ni ,, ) da time mase bbuka pose , adeq aku dengan penuh kelaparan , mengeget GCB nye dgn penuh rasa nikmatnye ,, tup tup ,, belum sampai 2 minit rasenye , GCB dia da abes mkn . alangkah terkejut kami ,, yg sebenanye ,  adeq laki memang teringin sgt mkn GCB ni . tu yg lapar gile uh . kakak aku yg angah belikan dua GCB utk dia . katanya satu mkn waktu berbuka ,, satu mkn dirumah . adeq laki , adeq laki , saba je la an ..

tu je la story aku wktu sekarang ni . nk mkn GCB ke ? adoi ,, korg da telambat la ,, promosi da abes da . Mcdonald da tak jual da GCB ni ,, tunggu la keluaran yang laen k ? wassalam . :))

No comments:

Post a Comment